2011年4月19日

ボランティアヘアカット, a volunteer work



東日本大震災で被災された方が都内の施設に一時的に避難されているので、先日ボランティアヘアカットに行ってきました。

テレビやインターネットでしか入ってこない被災地や被災者の情報ですが、私たちのすぐそばにも被災者はいます。

これからも、美容師として出来ることをよく考えて実行して、そしてそれを継続していきます。

写真の男の子は、カットの間はママに甘えていましたが切り終わってからはカットが気に入ったようでご機嫌さんで私に抱きついてきてキャッキャしてました。彼は私のことをすぐ忘れてしまうと思いますが、私はずっと忘れないです。

I cut the quake victims hair as a volunteer work the other day.
some of them are in Tokyo to start their new lives in here. I think it's such a big issue for them.
and I could tell everybody was suffering and worried their future, hometown, family etc...pretty much everything. we can never ever know how they feel. but I believe at least I or we can help them little bit somehow.
I am just going to carry on this volunteer work as possible as I can and do something more for them.